Sång för hela slanten

Igår var jag o Gubben bjudna till grannarna på middag.
Två grannpar till var också där och vi fick avnjuta en fantastiskt god måltid.
Roligast av allt var nog ändå Singstar!! Jag sjöng som en tok hela kvällen!!
Tydligen kan jag hålla tonen ganska bra för jag låg bra till när vi sjöng duell.

Ikväll var vi iväg nästan samma gäng till "körsa" och sjöng in julen.
Mycket trevligt, inte mycket religiöst alls. Prästen höll ett litet tal om
sångens betydelse för oss alla, nån bön och sen var det bara sång.
Duktig kör och fantastiska solister och framförallt fick vi besökare
sjunga mycket. 
Det bästa var nog trots allt den lilla killen, ca. 3 år, som gick förbi vår rad
med två ljus i nävarna  (Alla besökare fick ett varsitt ljus vid entré för att ha
till sista sången). Vi satt alla med våra ljus i händerna utom Jörgen som
stoppat sitt i bröstfickan. Lillkillen gick förbi oss, kom till väggen, vände och
gick tillbaka, långsamt. Mitt framför Jörgen stannade han och man kunde ana
ett smil bakom nappen. Han tog ett steg mot Jörgen, tog ljuset från fickan och
gick något raskare därifrån och försvann. Han såg ut som han var ute o
plockade bär eller blommor eller nåt.
De som satt bakom oss o inte sett vad som hänt måste ha undrat för plötsligt
hoppade alla våra kroppar av undertryckt skratt medan prästen sjöng
"Oh helga natt" (mycket bra för övrigt).
Som avslutning fick vi sjunga "Nu tändas tusen juleljus" medan  kyrkan släcktes
ner o alla stearinljusen tändes.
Stämningsfullt!!
Ute rasade snöovädret.

Jag har iallafall fått sjunga för full hals två kvällar i rad.
VILKEN LYCKA!!!

Natt

Natt mot söndag. Snön dalar. Kina vann damernas sprint i skidskytte.
Heja Kina!!

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0