Diet

Gubben o jag har enats om att prova nåt nytt för att vi båda ska
bli lite lättare. Så nu är det LCHF-kost som gäller. (LowCarb-HighFat)
Alltså helst inga kolhydrater alls men däremot mycket "riktigt" fett.
Äkta smör o grädde o majonnäs, inga lightvarianter.
Idag till lördagsälgbiffen med bearnaisesås kokade jag blomkål i
grädde o mixade sedan allt med stavmixern o kryddade med salt o
peppar. Överraskande gott, ett bra alternativ till potatismos.
Vi har bara kört med kosten en vecka än men jag tror det ska gå
bra. En sak som jag inte kommer att kunna släppa dock
är ÖL! Det kan väl inte vara onyttigt på något vis! ;)

Kommentarer
Postat av: tomtan

Det håller vi på med å.... KM har tappat 5 men sen kom han in i en fuskfas så nu vet jag inte riktigt... Men gott är det 'LER'

2009-03-01 @ 13:27:29
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0