Pasta med vitlök

PASTA MED VITLÖK
4 port

Pasta (gnocchi el penne el valfri)                         200g
Fläskskav (funkar m bacon också)                     200g
Vitlök (funkar m krossad på burk)                          80g
Creme Bonjour vitlök                                            160g
Mjölk         Ev creme fraiche                                 0,7l
Vispgrädde                                                            0,1l
(Vetemjöl                                                             20g)
Vit- eller svartpeppar efter smak

Koka pastan (enl anvisning på paketet)
Bryn fläskskaven. Krydda, var försiktig med saltet om du använder bacon.
Fräs vitlöken, om du anvvänder färsk. annars blanda i såsen.
Smält osten späd med mjölk (creme fraiche) o grädde.
(Red av med vetemjölet)
Blanda i skaven/baconet  smaka av med ev mera vitlök, salt o peppar.
Blanda ihop alltihop o servera

Storköksrecept från början, därav de mystiska måtten.
Gör såsen ganska tunn för pastan suger åt sej mycket.
Jag brukar inte reda av med mjöl o det blir bra ändå.
Prova dej fram - gott blir det i vilket fall som helst!

Kommentarer
Postat av: Tomtan

Känner igen receptet..... Eller är det bara snarlikt?!?!

2009-02-20 @ 23:42:32
URL: http://www.metrobloggen.se/tomtan
Postat av: Maria

Näädå! Det är det gamla.

Jag hade bara glömt bort det. Alldeles!

När jag blev påmind så provade jag göra

det alldeles själv o det blev

ju ett mumsigt resultat.

2009-02-21 @ 23:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0